söndag 17 oktober 2021

MATTEPROV 11 november

 Hej! 

Det är dags för matteprov för de tre kapitel vi arbetat med under terminen. 

Provet är torsdag 11/11

Jag har sammanställt ett dokument med allt du ska kunna. Läs igenom, gärna tillsammans med någon vuxen där hemma. Här har du en länk till dokumentet, jag har även lagt det i teams under filer i "matte/NO/teknik/religion" teamet.

Jag vill uppmana dig som vuxen att kolla igenom detta med ditt barn, prata om de olika delarna tillsammans, låt dem förklara för er.

"Kolla igenom detta häfte till provet, fundera på om du har förstått och vad du kan. Du kommer få hem din övningsbok du kan titta på olika uppgifter i också (efter att jag rättat matteloggen ni gör måndag). Fråga mig gärna i skolan om du behöver hjälp. Låt någon hemma förhöra dig. Se på filmer som är upplagt på bloggen under terminens gång. Detta är ju inget nytt, det är det vi arbetat med under terminen - men Vänta inte, börja idag! Titta gärna igenom en liten stund varje dag fram till provet."


Malin Matti

1 kommentar: