torsdag 30 januari 2020

Läxa torsdag 6 februari SV/SO


Eleverna har fått hem ett papper med en uppgift om nyheter.
Denna skall åter till skolan på torsdag 6/2.

Jag är väldigt tacksam för att klassen haft möjlighet att kika på medskickade tidningar. :)

Inför nästa vecka önskar jag gärna om ni har lästa morgontidningar hemma (eller i närheten) att skicka med till skolan på måndag. Kanske har man någon läst morgontidning från veckan innan som finns liggandes på jobbet eller hos en släkting? Vi bygger upp ett litet bibliotek inför nästa vecka då redaktionen skall kika på tidningars uppbyggnad och olika typer av texter i en tidning. 


Frågorna som skickats hem i pappersform:
_____________________________________________


Nyhet
Fram till nästa torsdag vill jag att du på sajten www.8sidor.se väljer ut en nyhet som du berättar om för mig. Du kan lyssna på texten om du vill eller läsa på egen hand.

Skriv nyhetens Rubrik:___________________________________________

Min nyhet handlar om:
Berätta varför du valt nyheten:
Det här visste jag inte tidigare:
Det här kände jag igen sedan tidigare:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar